Az új törvény megszületett hát a SZABAD NYUGDÍJPÉNZTÁR VÁLASZTÁSRÓL. Megnyugtató. SZABADON vagyunk tehát megzsarolva. SZABADON fizethetjük a nyugdíjjárulékunk közel háromnegyed részét (24%) az államnak, amiért SZABADON nem kapunk nyugellátást, az állam megköszöni, zsebre vágja, sosem látjuk többé, sőt cserébe kizárnak az állami nyugdíjból, és kész is. TISZTA LELKIISMERETTEL, de legalábbis a HITELESSÉG fenntartása mellett ilyen törvényt elfogadni nem lehet!
Mindazonáltal végiggondolhatjuk az alábbiakat, ha már törvénybe iktatták a zsarolásunkat:
1.) Az emberek felvehetik a reálhozamukat (ami a hozam infláció feletti részét jelenti) adó- és százalékos EHO-mentesen, amennyiben visszalépnek a társadalombiztosítási rendszerbe. Azon pénztártagok, akik az évek során visszaléptek a TB-be, mert erre lehetőségük nyílt a hatályos törvényi szabályozás szerint (nyugellátás megállapítása kapcsán, vagy életkorukból adódóan), semmiféle reálhozamot nem vehettek fel. Ez nem igazságtalanság és diszkrimináció velük szemben? Jogosan tehetik fel most a kérdést: hajdanán (akár még néhány nappal ezelőtt is), ők ugyan miért nem vehették fel a pénztári számlájukon felgyülemlett reálhozamukat (még adózva sem, nemhogy adómentesen!), azt miért kellett a nagy közös kasszába utaltatni a pénztárukkal, ahonnan cserébe persze nem váltak jogosulttá nagyobb mértékű TB-nyugellátásra?
2.) Az emberek felvehetik a pénztárakba fizetett tagdíj-kiegészítésüket (kötelező tagdíjon felül befizetett egyéni vagy munkáltatói kiegészítő tagdíj) is adómentesen, amennyiben visszalépnek a társadalombiztosítási rendszerbe. Azon pénztártagok, akik az elmúlt évek során visszaléptek a TB-be, mert erre lehetőségük nyílt a hatályos törvényi szabályozás szerint (nyugellátás megállapítása kapcsán, vagy életkorukból adódóan), a tagdíj-kiegészítést nem vehették fel adómentesen! Ez nem igazságtalanság és diszkrimináció velük szemben? Jogosan tehetik fel most a kérdést: hajdanán (akár még néhány nappal ezelőtt is), ők ugyan miért kellett, hogy szja-előleget fizessenek a számlájukon lévő tagdíj-kiegészítés felvételekor? Ez súlyos forintokban is mérhető negatív megkülönböztetést jelent számukra.
3.) Azon magán-nyugdíjpénztári tagok, akik idős korukra való öngondoskodás céljából megállapodást kötöttek a pénztárukkal, és ez alapján fizettek tagdíjat a magán-nyugdíjpénztári számlájukra annak érdekében, hogy nőjön a nyugdíjcélú megtakarításuk, ezt a félretett, gyűjtögetett vagyont a zsarolásnak engedve, hacsak nem akarják kizárni magukat az állami nyugellátás lehetőségéből, át kell utalniuk az államnak. Amennyiben csak a magán-nyugdíjpénztárral (és a TB-vel nem) kötöttek megállapodást, szolgálati időt erre az időszakra nem szereztek, ennek ellenére teljes megtakarításukat át kellene utalniuk az államnak úgy, hogy ezen időszakra nem ismernek el nekik szolgálati időt! Ez nem igazságtalanság és diszkrimináció velük szemben?
Ez a törvény a zsarolásról szól. Ha eddig még nem tettétek, hát most ideje észrevennetek, hogy ez a törvény diszkrimináció sokakkal szemben, akik korábban lényegesen kedvezőtlenebb feltételekkel jutottak hozzá tagdíj-kiegészítésükhöz. Ez a törvény diszkrimináció azokkal szemben, akik korábban egyáltalán nem vehették fel reálhozamukat a TB-be történő visszalépésük alkalmával. Ez a törvény a magán-nyugdíjpénztárakba megállapodással fizetők nyugdíjcélú megtakarítását kompenzáció és szolgálati idő biztosítása nélkül egyszerűen bekebelezi úgy, hogy cserébe SEMMIT sem nyújt az érintett állampolgárnak.
És legfőképpen ez a törvény mindenről szól, csak épp a szabad nyugdíjpénztár választásról nem!
Bízunk abban, hogy ez nem marad ennyiben, és hogy a Kormány nem alkothat ilyen törvényeket büntetlenül, kedve szerint! S ha ezt hagynánk, mi jöhet még? NE HAGYJUK!