HTML

Az én nyugdíjam

Tájékoztatás, információk a magánnyugdíj célú egyéni megtakarítások védelme érdekében, amelyek minden magánnyugdíjpénztári tag MAGÁN tulajdonát képező befektetések, akárcsak a bankszámlán elhelyezett és lekötött betétek. E jellegét mutatja, hogy ahhoz hasonlatosan örökölhető is. Magyarország jelenlegi Kormánya trükkös figyelemeltereléssel és megtévesztő nyilatkozataival igyekszik a 18 magánnyugdíjpénztárban mintegy 3 millió tag által 12 év alatt felhalmozott, mintegy 2800 milliárd(!) forintnyi befektetett vagyon törvényesített elsikkasztására. A legfontosabb tudnivaló e vagyonról, hogy mint magántulajdont, az állam nem államosíthatja, így a tagokat igyekszik meggyőzni, hogy megtakarításukat önként adják át az állami nyugdíjalapba, konkrét ellentételezés és törvényi garanciák nélkül. Ennek a tevékenységnek a megakadályozása e blog célja magánemberként.

Friss topikok

Egy fel nem olvasott levél

2010.11.05. 16:45 azennyugdijam

Tisztelt Képviselő Hölgyek/Urak!

A napokban fognak szavazni a magánnyugdíjpénztárakkal kapcsolatos törvénytervezetről. Csak bízni tudok abban, hogy átérzik ennek súlyát és felelősségét! A nyugdíj egy olyan témakör, ami szinte valamennyiünket érint és a megélhetésünkről szól! Köztudomású, hogy egész Európában egyre nehezebben tudják a kormányok a nyugdíjak fedezetét biztosítani. Minden előrejelzés szerint ez komoly kihívás lesz a döntéshozók előtt a jövőben és nagy valószínűséggel társadalmi feszültséget fog okozni európaszerte.
 
Állampolgárként elvártam volna, hogy legalább ebben a témakörben félreteszik a napi politikai csatározásokat és elkezdenek erről a kérdésről egyeztetni, tervezni, számolni. Eddig ennek az elmúlt években jelét sem láttam! A nyugdíj egy olyan témakör, amiben konszenzusra kell törekedniük a pártoknak, mert a nyugdíjrendszert nem lehet minden kormányváltáskor megváltoztatni. Azt gondolom, hogy ilyen horderejű kérdésekben nem lehet szakértők, társadalmi szervezetek, érdekképviseletek, a többi párt bevonása nélkül dönteni. A Fidesz által meghirdetett Nemzeti Együtműködés Rendszere a magánnyugdíjpénztárak ügyében mintha nem működött volna túl olajozottan! Kérdezem Önöket, kormánypárti Képviselő Hölgyek/Urak, kivel egyeztettek, kinek a véleményét kérték ki e témakörben? Mi indokolja egy ilyen fontos, a jövőnket alapjaiban meghatározó ügy ennyire sietősen történő elintézését?
 
A utóbbi napokban a kormánypárt részéről olyan támadás éri a magánnyugdíjpénztárakat, mintha azok lennének minden baj okozói, nemzetünk megrontói, jövőnk elrablói! Önök közül sokan az első Orbán-kormány tagjai is voltak. Tisztelettel kérdezem, mit tettek Önök akkoriban a magánnyugdíjpénztárak „rablása, harácsolása” ellen? Volt rá 4 évük, hogy megváltoztassák az akkor még csak éppen felépült magánnyugdíjpénztári rendszert. Akkoriban nem voltak fenntartásaik ezzel szemben, nem tartották veszélyesnek a működésüket, nem aggódtak a tagok pénzéért. Az ellenzékben töltött 8 év alatt sem hallottam, hogy aggályosnak találták volna a pénztárak működését. Mi váltotta ki ilyen hirtelen az ellenszenvüket, fenntartásaikat, dühödt támadásaikat?
 
A nyugdíj kérdésében elindult az ország egy polgáribb, felnőttebb, öngondoskodóbb rendszer felé. Önök most ennek az iránynak a visszafordítását tervezik! Én elfogadom azt, hogy a kormánypárt képviselői úgy gondolják, az államnak nagyobb szerepet kell vállalnia az élet több területén, jobb gazdája tud lenni a vagyonnak, így a nyugdíjaknak is. De kérem Önöket, gondolják végig, lehet-e egy ilyen horderejű ügyet, ami már most hatalmas indulatokat kavart, pusztán a 2/3-os fölény birtokában keresztülerőszakolni mindenféle egyeztetés és az emberek megkérdezése nélkül?!
 
Önök arra tették le képviselői esküjüket, hogy legjobb tudásuk szerint az ország, az emberek érdekeit fogják szolgálni. Az én érdekem az, hogy az általam, illetve a munkáltatóim által befizetett pénz maradjon a magánnyugdíjpénztárban névreszólóan. Nyugdíjas éveimben az általam befizetett pénzből szeretém biztosítani elsősorban a mindennapjaimat és nem egy jövőbeni kormány jövőbeni szabályai szerint a jövőbeni lehetőségek figyelembevételével kiszámolt összegből. Sok emberrel beszéltem a környezetemben, és azt tapasztaltam, komoly indulatokat váltott ki a kormány tervezete. Senki nem volt, aki egyetértett volna a magánnyugdíjpénztárakoz történő utalás felfüggesztésével, illetve azok megszüntetésének tervével. Beszélgetőpartnereim közül sokan a jelenlegi kormánypárt szimpatizánsai, de ezt az intézkedést nem értik és nem tudják elfogadni.
 
Egyetértek azzal, hogy a pénztárak működését szabályozni, pontosítani, ellenőrizni akarják. Tegyék ezt, elvégre vannak erre hivatott állami szervek, Önöknek pedig mint képviselőknek joguk, sőt kötelességük a pénztártagok védelmében eljárni. De a törvénytervezetben szereplő megoldást alkotmányellenesnek, pénztártag-ellenesnek, morálisan aggályosnak, elfogadhatatlannak tartom. Arról nem is beszélve, hogy nem a jogbiztonság és a hitelesség irányába mutat a tervezett intézkedés, holott épp ezen értékek visszaszerzését tűzte ki célul a kormány.
 
Arra kérem a Képviselő Hölgyeket/Urakat, hogy mielőtt szavaznak, kérdezzék meg legalább a családtagjaikat, ismerőseiket, mi a véleményük a tervezetről. Az ő érdekük-e visszatérni a felosztó-kirovó rendszer kizárólagosságához, a magánnyugdíjpénztárak ellehetetlenítése? 
 
Vajon ha az előző kormány terjesztette volna be ezt a törvénytervezetet, akkor is helyeselték és igennel szavaztak volna? Mert ha igen, akkor nyugodt lehet a lelkiismeretük, legjobb tudásuk szerint döntöttek. De ha nem, akkor gondolják végig, mi a fontosabb: az emberek iránt érzett felelősségük, a lelkiismeretük, a képviselői esküjük, vagy a pártfegyelem, a megfelelni akarás kényszere, a következményektől való félelem. Bízom benne, hogy felelős döntést hoznak ebben a jövőnket alapjaiban érintő kérdésben és vállalják is azt. Ezért kérem Önöktől, hogy név szerint szavazzanak erről a törvénytervezetről.
 
Köszönöm a figyelmüket, meggondolt és felelős döntésüket!
 
Egy magánnyugdíjpénztári tag
 

 

9 komment

Címkék: nyugdíj levél nyugdíjpénztár magánnyugdíj pénztártag

A bejegyzés trackback címe:

https://azennyugdijam.blog.hu/api/trackback/id/tr752426106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tom81 2010.11.05. 16:58:28

Sajnálom, hogy ezt a levelet egy címzett sem kívánta felolvasni még azelőtt, hogy megszavazták volna a törvényjavaslatot. Idáig ez az egyetlen olyan nyilatkozat, amit egy tényleges érintett, egy magán-nyugdíjpénztári tag tett közzé.
EGYETÉRTEK A LEVÉLLEL ÉS CSATLAKOZOM A BENNE LEÍRTAKHOZ!

ABI 2010.11.06. 09:33:24

Én is teljes mértékben egyetértek a levélben foglaltakkal. Sajnálatos módon úgy tűnik, hogy a Brüsszelnek való megfeleléshez (NEM nyugdíj ügyben, csupán a gazdasági mutatók tekintetében) országunk szerint elegendő az emberek megtévesztése. Emberek nyugdíjával játszunk azért, hogy költségvetési réseket tömjünk be, és úgy gondoljuk, nem érdekli az embereket az, hogy mi lesz 10-20-30 év múlva. Pedig szerintem igenis sok embert érdekel. Nem kellene semmibe venni ezeknek az embereknek a véleményét és a jövőjét sem. Ráadásul nem tudom elképzelni, hogyan tud az állam biztos nyugdíjakat ígérni mondjuk 20 év múlva. Minden statisztika ennek az ELLENKEZŐJÉT támasztja alá és jósolja (az is, hogy fogy a népességünk, illetve a dolgozó réteg mértéke). Remélem, nem az lesz az "ideális" megoldás, hogy ha majd nem lesz pénz nyugdíjat fizetni, egy újabb aláírással 75 évre emelik a nyugdíjkorhatárt. Akkor már valóan nem kell majd fizetni senkinek nyugdíjat, nem lesz ember, aki megérné. Örökölhetőségről pedig továbbra sincs sok szó.

kacu11 2010.11.07. 09:08:29

@tom81:
Lehetséges, hogy koromnál fogva rosszul hallok?
Sem a miniszterelnök, sem a képviselők eskűtételekor nem hallottam olyat, hogy esküszöm, hogy a fiatalok jövőjét tönkreteszem, megtakarításaikat pillanatnyi érdekből elveszem.
Véleményükkel, jogaikkal nem törődöm.
Valami olyanra emlékszem, hogy alázattal szolgálom!
Tessenek szívesek lenni bevenni azt a cavintont, mert ebben az országban -önökkel ellentétben- még sokunknak jó a memóriája!

ABI 2010.11.07. 10:38:24

Talán egy pici probléma van itt. Mármint ebben az országban. Hogy annyira könnyen beletörődnek az emberek mindenbe!!!
Kacu11! Ahogy írtad is, még sokunknak jó a memóriája, és talán a rossz propaganda is sértheti a fülünket!
De akkor fel kell állni, és nem tégladobálással vagy gyújtogatással, mert az szánalmas és lealacsonyító, de igenis KI KELL ÁLLNI ÉS ELMONDANI A VÉLEMÉNYÜNKET, HANGOT ADNI A TILTAKOZÁSUNKNAK, mert másként azt tesz velünk és az a párt, amelyik és amit csak akar!
NE ADJUK A NYUGDÍJUNKAT!

kacu11 2010.11.07. 10:48:21

@tom81:
Tudom, hogy utópia, de miért ne álmodozhatnék én is?!
Kiflicsücskös főfőleginkább megbízott kisasszony önálló indítványként igazán beterjeszthetné, hogy akik ezt a baromságot kitalálták és megszavazták azok szépen nyúljanak csak a zsebükbe, vegyék csak ki a bankból a saját pénzüket, és fizessék be az államkasszába!
Az Ő magánmegtakarításuk mennyivel különb, vagy más, mint a pénztártagoké?!
Ugye kedves kormánytagok, akkor nyüszítenének? Ugye,akkor már nem is lenne olyan jópofa dolog?
Amikor egy gombnyomásra ezrek pénzének elvételéről döntöttek, gondoltak vajon arra, hogy ezt más esetben simán lopásnak nevezik?
Tudnak még nyugodtan aludni, vagy már azt sem tudják, mi az a lelkiismeret?

kacu11 2010.11.07. 11:19:40

@ABI:
Igazad van! Az erőszak - régi mondás- erőszakot szül, de semmit nem old meg!
Én úgy gondolom, hogy egy demokratikus országban élek, ahol törvényekkel védik minden állampolgár jogát.
Akkor, ha a társadalom valamely csoportjának érdekeivel szemben jogsértést követnek el, akkor arra fel kell hívni a figyelmet.
Sok mindenről olvasok itt az oldalon, de arról még nem, hogy mi lesz a pénztárakban dolgozókkal?
Vajon végzett-e a kormány olyan felméréseket, hogy hányan fogják a munkanélküliek táborát növelni? Vajon mennyivel kevesebb folyik be a kasszába a járulékot, adót nem fizetők növekedésének számával?
Vajon végeztek-e számításokat arról, hogy hány állampolgárt, családot lehetetlenítenek el?
Vagy ez nem számít?!

ABI 2010.11.07. 12:22:55

Sok-sok pénztári dolgozótól válnak meg majd a pénztárak, ebben biztos vagyok, hiszen nem lesz más választásuk. Néhány százan, legrosszabb esetben TÖBB EZREN kerülnek majd az utcára.
Ehhez hozzáadva a közszférában dolgozókat, akik körében szintén hatalmas leépítéseket terveznek, plusz a gazdasági válság alatt bezárt gyárrészlegek, több esetben egész gyárak, illetve a bankadó meg a válság miatt elbocsátott banki alkalmazottak, sajnos nagyon-nagyon sokak megélhetése nem megoldott és nem lesz megoldott ma itthon... :-(

zupermen 2010.11.09. 10:35:10

@ABI: Ezzel is egyet kell, hogy értsünk. Sajnos a nyugdíjpénztárak így arra fognak kényszerülni, érthető okból, hogy leépítsék a létszámot. Elküldik az alapkezelőket, akik a pénzünket forgatják, az ehhez kapcsolódó adminisztrációs dolgozókat, esetleg "néhány" ügyfélszolgálatost, mert ha nincs ügyfél, nem kell kiszolgálni sem őket... Ez a kormány nem munkahelyet teremt, hanem megszüntet, ráadásul közben a pénzünket is lenyúlja.
Ez az egés sajnos tényleg csak arra megy ki, hogy betömjék a hiányt, hogy az EU-nak és a hiánycélnak megfeleljenek. Közben viszont elveszik az emberek pénzét és senki sem tudja, viszontlátja-e valaha ezt az összeget. Személy szerint 11 éve fizetem a magánnyugdíjamat és most azt kell látnom, hogy a T. kormány egy tollvonással behúzza az egészet?
Tudom, egyelőre csak arról van szó, hogy 14 havi járulékot az államkasszába fizetünk, aztán 2012-től újra saját magunknak. Csak ha jól olvastam, épp azon tanakodnak, hogy az egészet úgy, ahogy van, megszüntetik. Engem nem a 14 hónap aggaszt (bár tudom, hogy soha nem fogom azt a pénzt visszakapni), hanem az, hogy az eddigi összes megtakarításomat egész egyszerűen ellopják. Erre nem tudok más szót használni...

alaneredet 2010.11.15. 20:52:40

Mai hír : Az Országos Választási Bizottság elutasította a népszavazási kezdeményezést evvel az MNYP témával kapcsolatban.
3 millió tag fog népszavazni 2011 végéig.Vissza, vagy nem ?
Ezt a dolgot a Pénztárak - egy levél tagokhoz kiküldésével és kötelezően megválaszolva a szándékot a vissza vagy nem kérdéséről - nagyon rövid idő alatt elintézhetik. Aki nem válaszol, azt a megtakarítása sem érdekel. IGEN / NEM / NEM TUDOM és lehet összegezni.Az eredményt megismerve jöhet az új költségvetés készítése.
süti beállítások módosítása